Pasakojimai nuo sofos: ach, tas Paryžius... (I)
...
Būtų tiesiog nuodėmė nieko nepapasakoti apie Paryžių - mados,  meilės, eifeliukų, žvirblių, meno ir kt. (čia jau kiekvienas įsirašo,  ką nori) miestą. Juo labiau, kad po ilgooos pertraukos (jame lankiausi  būdama ką tik mokyklą pabaigusi piemenė) per pastaruosius tris mėnesius netikėtai  jame  teko lankytis net du kartus.
Iš  Liuksemburgo iki Paryžiaus greituoju traukiniu galima atlėkti per 2   val. 20 min., tad kelionė tikrai neprailgsta. Žinoma, tie apsilankymai  buvo smagūs, bet labai skirtingi - tiek savo  tikslais, tiek patirtimi  ir emocijomis. Tai net suabejojau, nuo ko čia pradėti pasakoti? Viena  vertus, atrodo labai banalu minėti visiems puikiai žinomus Paryžiaus  turistinius objektus, kita vertus, visai nesinori susilaikyti, nes  apsilankymas prie kiekvieno jų turi savas "mažas" istorijas.
Pradėsiu nuo ant Monmartro (Montmartre)  kalvos esančios Šventos  širdies (Sacre Coeur) bazilikos. Kai seniai seniai, dar būdama jauna ir graži, pirmą kartą lankiausi Paryžiuje, būtent Šventos širdies bazilika man paliko didžiausią  įspūdį.
Milijonas  laiptelių į kalną, nuo prieigų atsiverianti miesto panorama, pati  bažnyčios spalva ir forma, daugybė paslaptingai mirksinčių žvakelių  viduje... Taip, visa tai tebėra. Ir vis dar mane žavi. Bet kas šįkart  rėžė mano akis ir kažkodėl nebuvo išlikę atmintyje, tai bažnyčioje  besilankančių turistų gausybė, kurie suniokojo visą romantiką. Na ir kas,  kad ir aš tapau viena iš tos turistų minios... :)
Kiek paėjus šonan nuo Šventos širdies  bažnyčios, galima patekti į labai jaukų Monmartro kavinukių bei  parduotuvėlių skverą. Neveltui 19 a. pb. - 20 a. pr. Monmartras traukė Paryžiaus dailininkus bei kitus meno, o kartu ir bohemos, atstovus.
Čia aš  niekad negaliu atitraukti akių nuo kiek apsilaupiusių namų langinių bei  įvairių kavinukių iškabų. Tačiau, deja, ir čia plūsta turistų minios.  Todėl kavos kaina yra nežmoniška, o apsukrūs "menininkai" (su beretėmis  ir be jų) neleidžia anei žingsnio žengti nepasiūlę tavęs nupiešti ar  bent jau iš popieriuko iškirpti tavojo profilio. Tiesa, kai kurie, kiek  užmačiau, piešia visai neprastai...
Čia aš  niekad negaliu atitraukti akių nuo kiek apsilaupiusių namų langinių bei  įvairių kavinukių iškabų. Tačiau, deja, ir čia plūsta turistų minios.  Todėl kavos kaina yra nežmoniška, o apsukrūs "menininkai" (su beretėmis  ir be jų) neleidžia anei žingsnio žengti nepasiūlę tavęs nupiešti ar  bent jau iš popieriuko iškirpti tavojo profilio. Tiesa, kai kurie, kiek  užmačiau, piešia visai neprastai...
Dar  vienas turistų bei eifeliukų pardavėjų mylimas objektas yra patsai  Eifelio bokštas (Tour Eiffel), stovintis Marso laukuose (Champ de Mars).  Tas pats geležies gabalas, kurio aukštis siekia 324  metrus (kas prilygtų 81 aukšto pastatui) ir kuriuo taip bjaurisi prancūzai, nes jis esą gadina miesto grožį. Eifelio bokštas buvo pastatytas kaip įėjimo vartai 1889 m. Paryžiuje vykusiai Pasaulinei parodai.
Kaip  bebūtų, tačiau prancūzų nuomonė apie Eifelio bokštą turistų azarto jame  apsilankyti  tikrai nesumažina - tai pats lankomiausias mokamas paminklas pasaulyje. Išvengus visokių niekučių  pardavėjų  atakų ir pastovėjus valandėlę kitą  eilėje prie bilietų (žinoma, galima  iš anksto rezervuotis ir tada  demonstratyviai išdidžiai įžengti prieš  eilėje stovinčių paprastų  mirtingųjų nosis į bokštą), pateksite į vidų.  Ir toliau jau nuo pačių pasirinkimo ir piniginės storio priklauso, ar  lipsite pėsčiomis, ar kilsite liftu ir kurį aukštą pasirinksite. Į bokštą lipama greičiausiai  ne  tik tam, kad pasižvalgyti į  Paryžiaus platybes, bet ir kad pasakyti  "ai, aš ten  buvau". :)
Jei  vieno savo apsilankymo metu prie bokšto net neprisiartinau, tai kito  metu tvarkingai  su savo kompanija pastovėjusi eilėje atsidūriau bokšto viršuje. Ir pamatėme  ne tik  miesto panoramą,  minią aistruolių, pasiruošusių  traukti į regbio rungtynes, bei didžiulį gaisrą. Kadangi aukštai prie dangaus tądien buvo vėjuota ir darėsi vis šalčiau, tai ilgai neužsibuvome.
Bendrai, keltis į bokštą smagu tiek, kiek  pats sau to smagumo pasidarai, nes šiaip tai tikrai nieko ypatingo.Dar vienas itin žymus Paryžiaus objektas tai yra prie Tuileries sodai (Jardin des Tuileries) ir netoliese esantis Luvras. Marija Mediči dar 16 a. vid. sukūrė šiuos sodus, tačiau kiekvienas vėliau valdęs karalius prikišdavo nagus prie šių sodų ir pakoreguodavo pagal savo skonį bei reikmes. O viešu parku jie tapo tik po Prancūzijos revoliucijos, ir 19 bei 20 a. tai buvo populiari paryžiečių švenčių, pasivaikščiojimų, pasimatymų vieta.
Kažkaip jau buvau primiršusi, kokie tie sodai didžiuliai. Ir kokių pramogų ten galima atrasti, na, pavyzdžiui, paplukdyti laivelius fontane. Šito dar neišbandžiau ir dabar galvoju, kad veltui...
O  pats Luvras (Palais du Louvre)...  12 a. Luvras buvo pastatytas kaip gynybinė tvirtovė, viduramžių laikotarpiu įgijo karališkosios rezidencijos statusą ir nuo to laiko jis buvo  vis pertvarkomas, keičiamas ir gražinamas. Na, o dabar tai yra didžiulis muziejus. Beje, moderni stiklo ir metalo piramidė buvo pastatyta tik 1989 m. ir šiuo metu funkcionuoja kaip pagrindinis įėjimas muziejaus lankytojams.
Šiame muziejuje lankiausi pirmą kartą (visiškas apsileidimas!), tai net priešais nosį laikydama jo salių  žemėlapį vis tiek sugebėdavau nuolat pasiklysti. Kadangi teturėjau niekingas 3-4  valandas šiam muziejui apeiti (o reikėtų gero mėnesio), tai nusprendžiau nesivarginti ir  nesikankinti -  tiesiog pasirinkti aplankyti tik keletą man įdomesnių ekspozicijų.  Ir prisižadėjau sau, kad jau tikrai, tikrai neisiu žiūrėti Monos Lizos,  nes tai taigi taip banalu, o  ir šiaip puikiai žinau, kaip tas paveikslas atrodo.
Po  valandėlės nuo žmonių gausos ir paveikslų ir skulptūrų kiekio jau  pradėjau tiesiog eiti per sales visiškai nekoncentruodama dėmesio;  tiesiog tam, kad įsivaizduočiau, kaip tas Luvras apskritai atrodo. Bevaikštinėdama vis nosimi įsiremdavau į nuorodas, kur  eiti, kad prieiti gerb. Džokondos portretą...Ir ką  jūs sau manote, nė nepajutau, kaip atsidūriau prieš Moną Lizą, apspistą  krūvos gerbėjų su fotoaparatais. Štai ir po visų mano pažadų... :)
Beeidama  toliau netikėtai pataikiau į vykstančius performansus: tolėliau nuo  pagrindinių maršrutų esančiose salėse grojo gyva muzika ir šoko/vaidino  šokėjai. Tai kažkaip  ir užsibuvau tenai.
Keistai man atrodė lankytojai,  kurie prabėgdavo pro japonų karį įkūnijantį šokėją ar meilės dramą  išgyvenančią šokėjų porą net nepasukdami galvos, tarsi jie būtų nieko  neverti dulkėmis apnešti eksponatai... Aišku, gal žmonės skubėjo prie Monos Lizos, nežinau...
Kitoje Luvro pusėje yra Konkordo aikštė (Place de la Concorde), kurioje stovi iš Egipto dovanų gautas 23 m. obeliskas (kadais jis puošė Liuksoro šventyklos įėjimą) bei 19 a. pradžioje jūrine bei upine tematika sukurti du labai puošnūs fontanai.Konkordo aikštė žymi tuo, kad joje (dar vadintoje "Liudviko XV-ojo aikšte", "Revoliucijos aikšte") Prancūzijos revoliucijos metu stovėjo garsioji giljotina. Prancūzijos revoliucijos metu džiūgaujant miniai čia buvo giljotinuotas karalius Liudvikas XVI-asis, karalienė Marija Antuanetė, Maksimiljanas Robespjeras ir daug kitų. Vėliau, norint pamiršti Prancūzijos revoliucijos neramumus ir žiaurumus, aikštė buvo pervadinta į Konkordo, kas prancūzų kalba reiškia santarvę.

Smagus pasakojimas, bet as va apie garsiaja Mona Liza noreciau pasisakyt. As irgi panasiai galvojau pries izengdama i Luvra, bet kazkaip atsitiko, kad man sitas paveikslas realybeje paliko labai labai dideli ispudi. Nezinau, netrukde man nei ta minia, nei tie fotoaparatai. Pirma karta pamaciau koks skirtumas yra tarp reprodukcijos ir orginalo, nors net su Van Gogho darbais to nepastebejau.
AtsakytiPanaikintiIr aš ten buvau, mokyklos baigimo proga...seniai...seniai... laikas nuvykti vėl, kitą vasarą manyčiau,labai noriu pamatyti daugiau Prancūzijos, svajoju apie Provanso regioną :)
AtsakytiPanaikintiNa va,pagaliau prissedau ir perkaiciau.ufff.kaip visad-pavydziu kelioniu ir gero laiko juose:P
AtsakytiPanaikinti